Människornas Hundvärld

En till fundering...

I "hundvärlden" hos oss människor, alltså bland oss som håller på med/äger/tränar/trimmar/föder upp osv
så förekommer det mycket skitsnack, mycket mer eller mindre taskiga åsikter om varann , och mycket av detta i smyg... Och ofta bemöts nya med nedlåtande blickar & skepsis, "kom inte här och tro att du är nåt"  Det är trist att se, och höra.

Jag som är en ganska så känslig människa får lite svårt att delta aktivt i sånt som jag skulle vilja pga detta.
Vill så gärna engagera mig t.ex i nån träningsklubb, brukshundklubben (dock inte med bruks då) eller
liknande.  Men många är så aviga och otrevliga , och pratar skit om folk så jag törs knappt..
Det är ju jättesynd.

Givetvis är det inte alla som är så, vet ju även jättemånga hundmänniskor som inte alls beter sig såhär!
Men faktum är ändå att en hel del tyvärr gör det.

Har även under måånga års tid haft drömmar om att föda upp hundar nån gång, i liten skala bara.
Törs man det? Orkar man med allas snack och åsikter och förtal? För sådant verkar vara mer regel än undantag ibland.  Det är så trist.  Samtidigt vill jag ju inte ge upp min dröm.

Jag känner mig "mindervärdig" i hundvärlden för att jag inte ställt ut 111 gånger, för att jag inte haft typ 15 hundar, för att jag inte är utbildad inom nåt eller är superaktiv medlem ngnstans.
Är jag mindre värd för det? Dåligt lämpad att ha hund? Att föda upp hund?
Jag tror att en del tycker det.  Jag vet inte. 

Vet bara att jag önskar att "hundvärlden" vore en mer varm och öppen trevlig plats där vi alla hjälper varandra och uppmuntrar varandra istället.





// En fundersam Matte


COMMENTS
Posted By: Marianne

Hej.

Hittade din blogg och har ägnat en trevlig stund åt att läsa i den :-)

Håller verkligen med om dina tankar om "hundmänniskor". Det är så tråkigt att vissa inte kan låta bli att "snacka skit" och se ner på folk. Tror tyvärr att det är många som blir "bortskrämda" av dessa människor. Egentligen är det synd om dessa människor, tänk vad dåligt de antagligen mår eftersom de inte kan vara glada för andras skull!

Det bästa man kan göra är att ignorera dem!

Och du, ge inte upp din dröm!

// Hälsningar Marianne och beardisgrabbarna

2010-11-24 @ 10:08:44
HOMEPAGE: http://www.atlasmimas.dinstudio.se

COMMENT HERE:

NAME:
Remember Me?

E-mail: (not published)

HOMEPAGE:

COMMENTS:

Trackback
RSS 2.0